【Newest Updates | 最新博文】

Wednesday, November 06, 2013

【Gift|禮物】Some Light from Darkness|黑暗看見的光

November 6, 2013, Wednesday
Kind of boring recently,
known that I always find some interesting topic to write, but just lost the interest now!!! o(︶︿︶)o
(Definitely not because of emotional problem!!! I'm 25-year old woman, not 15, okay! Women around 15-year old can have emotional problem anytime cause they still don't know how to deal with stuffs! But now I'm 25, if I still confront with emotional problem and keep emoing all the time, people might just ask me go to hell or stay away forever!)

Reason in Chinese Version!

Settle everything and arrange my daily schedule to upgrade myself!!!
(What's in your mind? Thinking of I might buy a air ticket and fly to somewhere again??? Maybe...…who knows??? Was just kidding, if I did so again, my sisters might nagging nonstop   by saying "you've such a wonderful life lo, can go anywhere you want!" (°ο°)~@) !!!

Even so,
glad that at this moment I received a sweet gift from this pretty blogger Eva!!!

Thanks for this sweet gift by letting me see some lightness in the dark!!!
****************************************
最近的生活真是了无生趣,
连我这个每天都找些新稿作的人都提不起劲来这边逛逛!!! o(︶︿︶)o
(顺便说说我不是搞emo,二十五岁人了,又不是十五岁,十五岁搞emo别人会觉得你是少女时期是应该发下牢骚一下,而且会惹人爱! 都二十五岁了还搞emo,人家会叫我滚远一点!   

提不起劲的原因是收到邮件说我部落格英语语法错一大堆,这个问题我一直以来都知道,所以要学习英文的最好不要来看我的部落格!   这不是什么高傲的解释,而是我就是差啊,那你要我怎样?   我是不会因为他人批评而停止英文!   很抱歉的说我不是要在别人的眼光里找快乐,也不是要在别人嘴巴里找尊严!   我知道我应该做的就是要好好的让自己进步一下!  

或许是自己最近常忙于更新都没有时间读回去自己写过什么!    所以我一直以来都说我的英文很差,会话好那又怎样?   语法是还是很差,这个不用说,每次我会话都是可以骗到人一下,不过看我写的作文就像大便一样烂,是时候要去充实一下了,也要谢谢寄那封信给我的人提醒我已忘记很久的错误!!!   [死不让自己处于差劲的处境里]所以会少去留言或当潜水者!

让自己归零一下,整理一下时间表好好充实充实自己!!!
(该不会又要突然间,订机票出走了吧???   有可能哦。。。。。。开玩笑而已,不然我姐姐就会一直好像念经那样一直说“你就好咯,每次要去哪里都可以!” (°ο°)~@!!!

沉闷的时候收到漂亮美女Eva送来的小礼物,
真是有开心很久(不会用一整天来形容,因为第二天和接下来几天都会一直开心的)

谢谢你在黑暗的时候送来一道彩虹的曙光!!!

Posts on this date -

38 comments:

  1. 别提不起劲,有批评才有进步嘛!
    说到英文,我远远不如你!我根本写不出!所以我来你家也是在学习英文,不错吖,有中文对照,我看得懂!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 所以我也是有写到谢谢他的批评来提醒我,因为我都已经忘记了我英文其实是很差的!!! =]

      Delete
  2. 25!!! So young!!! I'm 61...and I'm happy! Life is what WE make it! It's our choice...to be happy or otherwise. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Is easier to say rather that really do it, cause when things happened, can't really said you happy to hear it!!! =]

      Delete
  3. 偶尔会有过渡期,但别忘了找回原来的自己哦 ^^

    ReplyDelete
  4. errr, i think it's pretty normal when you at times don't have any idea what to blog about.. but i think you still have a lot to blog about your HK trip?? aiyoh, you just talked about the airport and your accommodation dei.. still a lot of things that we are looking forward to see lah~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ……….!!! =[

      No one knows I took three days to write every HK post…photo watermark edit one day, Chinese one day, English one day…….!!!

      Will try to work more on weekend!!! =]

      Delete
  5. 15, 25, 35, 45, 55, 65, 75, 85 or 95.. i think being emotional has nothing to do with age.. everyone at any age or any stage will have their own problems and pressure and hence can get emotional sometimes.. more important is that you know when to stop and face the reality again.. it's pretty fine to be to me emotional actually.. 加油!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, never mind what age. Positive thinking. Your mind controls your life, think happy... Actually, old people get lonely and depressed even more...especially when they do not keep themselves physically and mentally active or they fall sick and get bedridden. Then they will hallucinate, see dead people...and the old Chinese people would say - oh, the time has come...but actually, that's a symptom of chronic depression. Young people suffer from that too...so the onus is on you to look on the bright side of things, be thankful for whatever blessing and give praise to God...and be happy!

      Delete
    2. Don't know, feels like once you said you're unhappy, people start to stay away from you, cause they assume you're too emotional, may affect their emotional too, so if when getting much older, people would assume, you should be more mature and no longer being emotional!!! =]

      Delete
  6. 你真的很棒,可以兼顾中英文,这是我望尘莫及的啊~
    以前试过写英文的,可是写不出我想表达的意思,所以放弃。=P

    就像你对我说过的:”看回之前错在哪里,不要让自己再犯同样的错误“~
    加油喔!不要让负面情绪影响了你,我们要往前看 ^_^

    收拾心情,保持微笑,加油加油!

    ReplyDelete
  7. 其实我的英文也不好所以选用英文来写部落是要让自己“Practice makes perfect"

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你的比我好很多咯,事情就是要顾太多方面了,所以就一方显得很差!!! =]

      Delete
  8. Replies
    1. 谢谢你!!! 明天要去买雪糕,巧克力来吃,呵呵!!! =]

      Delete
  9. 社交英文你懂我懂就可以走天下了,语法再怎么标准的信,有时也无法寄给欧巴马总统!加油!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈,你很好笑啦。。。都忘了不是全世界的英文都很好,我确实把自己看得太差了,但是还是要进步,进步一下,因为不进步就会退步啦!!! =]

      Delete
  10. 就是因为不好,所以才要用,才要学。
    也不见所有中文部落客的语法都100%正确!

    很佩服你写双语的耐心。
    加油:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈,华语的我倒是没有人说过华语语法有问题,我也没有读过!!!

      耐心被打败了啦。。。还在寻找当中!!! =]

      Delete
  11. Life sure has its ups and downs la...

    Don't worry, tomorrow will be better, cheers~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Hayley!!! Yes!!! Tomorrow is another day also a gift for everyone!!! =]

      Delete
  12. 虽然我在国际教育机构工作,天天用英文,但厚,我的英文也是有限公司,比你差好多。。。不过同事鼓励多说,所以我也支持你继续,才会进步呢,加油哦^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. 花了好几天都没有找回继续的动力!!! =[

      或许会和你一样会宣布停博,因为很累了!!! =[

      就好像当蛋糕师傅很努力用心地做了一个蛋糕出来,可是顾客却说材料不好一样,心机都被打掉一样,顿时失去做蛋糕的乐趣!!! =]

      Delete
  13. 你的英文比我好,不过我们可以一起进步。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 加油,加油!!! 一起进步,让自己永不退步!!! =]

      Delete
  14. 收到博友的心意,很温馨^^

    关于英文,我看过一个笑话。内容类似这样,如果有人用如古代诗人般那优美的正式英文,现实生活中,谁会陪他说这些话?人家听了会笑一下,然后渐渐走远,因为以为他什么不对劲呢。所以我也因为这样,不介意我的broken english,哈哈

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈,你很可爱啊!!! =]

      我每次说话说得不好我朋友愿意指正我,我很开心!!!
      我很乐意也很开心接受所有批评,
      问题的重点是是我用了很长的时间,精神精力写出来的东西却被狠狠的打击下去,让我觉得我好像都在白费心机,那些时间和精神好像都花得很无谓似的!!! =[

      需要时间努力找回动力一下!!! =]

      Delete
  15. 25岁搞 emo,会被人叫滚远一点?
    那我35岁搞 emo,人家应该会叫我去si 吧?呵呵~~

    我连用华语写文都写到乱七八糟,英文更不用说了~~
    你的英文比我好很多了,我连一段文字都写不出来(面壁思过去)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈,不要去si啦!!! 因为我遇到的人,一看到我emo就立刻逃得远远得,所以只有那么一次后我都不会再显示emo咯,他们口没有说出来,但是行为已经表达一切啦!!! =]

      我觉得你华语写文每次都写的很风趣咯,每次看完你写的博文,嘴角都是扬起来的!!! =]

      Delete
  16. 英文,你比我的好了,我是老师,不见得我的英文好到哪里。会说会听就已经很好。
    有批评就有进步,没事,postive看待别人的评价。我们一起加油一起进步,那么对我们自己是更好的。加油!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 昨天我听到我哥哥一句话说“人不进步就会退步!” 这让我想起我真是很久没有让自己进步了,大家一起加油吧,嘢!!! =D

      Delete
  17. 我个人认为写blog不是为了炫耀英文的power~以英文来写blog也可以是一种练习。。。离开学校以后,我们就很少有机会写english essay,我觉得这是最好的方式!虽然不是perfect,但你的英文真的很okay~所以不必把那些人的话放在心上。。。加油!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我的语言应该没有什么炫耀可言,哈哈哈,反倒是担心我写的内容会让人觉得自己在炫耀生活,其实也是普通的记录分享而已!!! =]

      Delete
  18. 我个人认为写blog不是为了炫耀英文的power~以英文来写blog也可以是一种练习。。。离开学校以后,我们就很少有机会写english essay,我觉得这是最好的方式!虽然不是perfect,但你的英文真的很okay~所以不必把那些人的话放在心上。。。加油!

    ReplyDelete
  19. 我的英文很差的,所以我都读你的华文罢了,嘿嘿~~~~

    心情好点了吗??

    ReplyDelete
    Replies
    1. 好很多了,现在在写着一篇很难又很长的博文,就来要把我给打倒了。。。呵呵!!! =]

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.