【Newest Updates | 最新博文】

Saturday, January 17, 2015

【DIY|自制】Self Blame of the CNY Card 2015|2015新年卡之遗憾的开始

January 17, 2015, Saturday
✈1
The Chinese version of this post, I wrote it in the middle of night, while I was still self blame that I couldn't have a fully handmade card to send out...



To begin of the story got to bring it back to last year December, after I sent out the Christmas cards, basically I don't care anymore after I had sent out more, I seriously didn't go track them, where they went, maybe for the first two days then YES. Afterwards I was just totally forgot about it...



But so unfortunately just right after I sent out a few days, got message from third person knew that one of the receiver asked "Who's XiaoYing?" Then give a damn unhappy face......honestly, I was like......you don't know me?? I'm not somebody very famous, but I'm not a nobody! And the mysterious story is this person got things sent by me before, very obvious she knows me and surprisingly that time this person was even post it in the social media!!


Meanwhile I was so mad and wish to have some kind of super power that allow  me to stop the postman by sending it out, as I want to take it back, tear it, step on it, throw it, burn it......also don't want it to be received (Yah, I was that mad duh!!)



I don't expect anythings to return and never ever, like I said, after I post out everything then I won't give a damn thing about it, just like summit projects to the lecturer, after summit everything, I won't even bother to look back!! 




But of course really thanks to those gorgeous who will really
 drop by a message notified that they've already received it, I appreciate that very much!!
***************************************************************************
一直以来我送出去的,都会经过我一段的审查,丢弃再开始丢弃再开始。。。但何来今年的贺年卡会来得那么不符合我的风格? 出乎意料的失败加est。。。

缘由去年的圣诞。。。一开始,应该说一开始我本来就是而且根本就是送人卡片这东西就从来(看清楚是“从来”)就不想什么回报,莫非你会以为我会去奢望你会感动到也自己自制一个? 还是刻意去买礼物送我? 拜托,还小吗???不要那么小家子气好吗?

从小到大,即使听过我朋友说过我最犀利的就是“你送人东西是因为你也想要别人送你东西!”之外,其他的我都没有听过了。。。尽管部落格里面的有收到及没有收到的,有没有道谢,其实我一送出去的第二,第三天都已经把它给忘得一干二净了,就好像交报告一样,一交给老师后就不会再去想了的那种感觉。。。所以我基本上也不会放在心上,当然很谢谢每一位还很有心的会有来向我报到的大家,一句谢谢都可以开心很久,哈哈哈~~~

可是有谁会想到这次我机缘巧合上就发觉有一位收了到了我两次的贺卡后,还可以出口的一句的问“小影是谁来的?” ,我顿时还回不过神来。。。原来我只是一个nobody,虽然我不是没什么somebody,但也不是nobody到那么烂吧! 奇妙的是这位收到第一份的时候还可以指出我是谁而道谢,当这位还没收到第二份的时候,我在有机缘的当下。。。这位说出却不知道我是谁的人,而且还顿时表现得很不高兴。。。(我又来了,我又再把我的热脸往别人的冷屁股贴,自己拿来,然后别人不知道你,你又要生气那种!  而且我当时还很戏剧化任性的在幻想,我可不可以临时截停那位邮差,死不让他送到,即使我拿去当废纸,用脚踩,撕烂,丢进垃圾桶,拿去当火柴烧我都还没有那么无语及心里不平衡!)

一再重申的,你可以把它丢掉还是送人,基本上我都不介意(当然前提不要在我面前那么光明正大吧,后面你要怎么做我无所谓,将心比心,假如你是我,我这样对你,你会开心的话,那就请你继续吧!)可是,可是可以不要不知道我是谁吧!
✈2
So the end of the result is I send the card thing out is to enlighten your day, even me myself wasn't that happy and pissed off, how am I gonna to design an enlighten and happy card ya?? By seeing the date is getting closer and closer, this's my only choice......


[This post is like some sort of rant post, but I wrote all these were just trying to explain why I've did so bad on the CNY card this year. After all has released, I'm feeling much better. And finally have a pretty good design for the CNY card next year, will see......]

***************************************************************************
经过这一事,让我心情久违能够平复,在新年前我完完全全的想不到任何设计,想必要送人东西,就是要他人开心,我自己都不开心,怎能想出一个开心的完美设计呢?所以在时间紧迫的关系,唯有出此下策。。。


[这篇纯粹要澄清为什么我的新年卡会那么的失败,希望不要给你带来任何负能量,因为我为了弥补我这次的错误,所以明年的贺年卡,我已经构思好啦,在等圣诞卡的概念出来,我就可以动手做了!]


Previous DIY Post
Next DIY Post

1 comment:

  1. 哎哟,这样的话我也会很难过。
    而且还会难过很久很久。
    希望你的心情已经平复了。继续加油!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.