【Newest Updates | 最新博文】

Sunday, November 23, 2014

【Restaurant|餐廳】Restoran Kok Keong|板底街芋饭肉羹汤

November 23, 2014, Sunday
以月份來往回走,那時候的馬六甲博客聚會篇,我是我還未寫完的,好吧! 做人就要有始有終,所以就請容許我把這三篇快速的講解過吧! 回顧Donald & Lily的早餐篇,我們吃完後就回到住宿去休息加玩撲克牌,21點的方式,我們輸了的錢都拿去當午餐的費用去了。

✈1
既然來到馬六甲,少不了的就是到市區吃午餐,他們已經找好要吃午餐的地點,只不過那正好是午餐的時間,所以要找個停車位都很難。 經過多次的來來回回,我停了個比較遠的地方,決定以步行的方式走過去會更快。 沒看清楚的餐單,就直接亂點,看誰點什麼,我就跟著點(還真沒主見,不是啦!  應該說我是懶惰才對!)價值RM6的肉羹汤和RM1.20的芋头饭,簡簡單單卻很滿足,我起初還以為是肉骨茶的種類之一,但做了一些資料搜查後,才知道這是叫肉羹汤,濃濃的味道,把汁容納在飯中內,吃起來飽滿及滿足。

✈2
下一篇是在馬六甲最後的食物篇,11月的月份即將結束,來著的是滿滿聖誕氣氛的12月份,很多人問我,今年有做聖誕卡嗎? 今年我可能沒辦法了,因為需要專注的做出兩張的特別版,它們兩還真的很花時和用心啊!

板底街芋饭肉羹汤
11, Jalan Kampung Pantai, 75200 Malacca, Malaysia.
012-6901099 / 012-6905185
7.30 am - 2.00 pm (Closed on Monday);5.30 pm - 9.30 pm(Closed on Monday and Tuesday)

Posts on this date -

6 comments:

  1. 真服了你,这么久了还保存着资料,而且还有着那记忆! ~:)

    ReplyDelete
  2. 2014年,你還可以記得這麽清楚啊,利害啊!

    ReplyDelete
  3. I like to eat yam rice and reading your description of the thick and rich meat soup makes me salivate.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.