【Newest Updates | 最新博文】

Monday, June 15, 2015

【Singapore|新加坡】PappaRich OneKM @ Katong

June 15, 2015, Monday
酒店放好行李,我和同事約好15分鐘後到樓下集合,一起去吃午餐。 在酒店的對面就有一家商場,名叫One KM(這個名字,說真的,我當時還不以為意,我是在寫這一篇的時候,才發現這家商場名叫“一公里”)

✈1
由於我的同事是穆斯林,所以必須要找一些適合他的食物,最後他選了這一家,Pappa Rich。 它是位於這家商場的底層,由商場大門進入,可以看到樓梯直通底層,這裡底層多數都是餐廳,還有food court。

✈2   我們位子看到對面果汁店舖的裝飾,覺得非常特別,所以拍了下來。
✈3
✈4
只有兩個人,所以我們找了張比較小張的桌子,是靠近走廊旁的。 被安排了位子後,服務員會提供餐牌,自己選了,再自己填上,然後按下桌子上放著的這個服務鈴。

✈5
這時有注意到的是旁邊的wifi密碼,這裡的網速還算蠻快的。 我雖然在機場的時候有租wifi蛋,但是那個畢竟是用自己的data的,還有wifi蛋自己用的電量也是另外算的(說起這個wifi蛋,真的真的很生氣。。。。。所以網站或部落格寫的東西真的不能盡信!)

✈6
✈7
同事點的是可樂,我的是白開水(原來是這樣serve的) 提到白開水,不知道你們有沒有試過當你點白開水的時候,服務人員就會再三跟你確認說這個會付費哦! 其實有沒有付費我是無所謂,我不是在意有免費是否,我是真的只想要喝白開水,所以不管免費還是要付費,我還是會點的。

✈8
✈9
✈10
✈11
同事跟我點的,幾乎一樣,只是醬料不一樣而已,我的是咖喱,他的是普通雞扒配原有的醬料。 雞扒是有些乾,加配了咖喱汁,算是平衡了,雖然很大份,還好我是可以勉強吃完的,因為就是不想浪費嘛!
*********************************************************
English: After dropped off our luggage in the hotel, colleague and I met at the lobby planned to have lunch at the mall opposite the hotel. Since my colleague is Muslim, so I let him to choose what he wants to eat. End up he chose Pappa Rich, we kind of ordered the similar food, just the sauce is different, mine is curry and his is original. The chicken chop was quite dry but taste better when eat with the curry paste.

PappaRich OneKM
11 Tanjong Katong Rd, 01/60-61-62 OneKM, Singapore 437157.
+65 6384 2232
Open Daily 10am ~ 10pm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.