【Newest Updates | 最新博文】

Sunday, June 25, 2017

【Central|中環】Duddell Street and Gas Lamps|都爹利街及煤氣路燈

June 25, 2017, Sunday
看港劇長大的我們,在香港中環有幾個必去的打卡地點。 這裡我在2013年的時候,有到這裡路過,還真的是路過,因為我當時是真的遠遠拍的。

✈1
來香港這麼多次,這個地方我每次都miss掉,不甘心的心態湧現,既然這次就住在中環,就決心一定要把這個地方找出來。。。

✈2
✈3
✈4
但這不是僅僅是我自己的私心,也是因為這酒店很靠近這個地方啦! 出來酒店後轉左,直走就到了,大概一兩分鐘的步程吧!

✈5
✈6
✈7

✈8
✈9
✈10
✈11

✈12
✈13
✈14
 走在前方的男女,這樣拍起來真的有點浪漫。。。

✈15
嚴重強迫癥的我,每次都希望拍出來的照片裡面沒有人,所以我每次都會選擇長時間的等待,等待所有人走完,我才拍。。。 這張。。。好不容易等到拍照的人走完了,但是星巴克又跑出一位講電話的先生,沒完沒了的。。。

✈15
上一張照片看到右邊有輛車子嗎? 剛好車子開走,讓我可以拍中間。。。但是那說電話的男子還在。。。

✈16
✈17
 你看。。。他還在走來走去。。。

✈18
✈19
✈20
✈21
✈22
✈23
我跟他僵持了好久,我一直等一直等。。。他終於講完電話,消失了。。。我趕快按了好多次的快門。。。可以拍到一個人都沒有的照片了。

✈24
✈25
你看吧! 我才街尾走到街頭,就已經又再有人了站在那邊拍照了。。。話說這裡就是我2013年,zoom in拍照的地方。


Duddell Street|都爹利街
(from Ice House Street to Queen's Road Central)

1 comment:

  1. The pillars and steps with the traditional lamp posts look like Europe. Nice!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Disclaimer

This is a personal blog. All content provided on this blog is for personal informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner As An Unrest Life will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.